Mezi nejznámější online tržiště patří Amazon, Aliexpress, Alza, Mall, Aukro a další. Spojením WordPressu, WooCommerce a některého z pluginů pro tvorbu markeplace můžete podobné online tržiště vlastnit a provozovat také.
Fungování marketplace
Vytvořením online tržiště umožníte prodejcům nabízet jejich produkty nebo služby na vašem webu. Jako provozovatel tržiště, si poté nastavíte kolik % chcete od prodejců účtovat z realizovaných prodejů jako provizi.
Dále si můžete určit:
- Typy dopravy a kdo se budete starat o posílání balíků k zákazníkům a platit poštovné
- Platební metody v pokladně a kdo bude platit daně z prodejů
- Interval vyplácení peněz z prodejů na účty prodejců
- Znemožnění komunikace zákazníků s prodejcem skrytím kontaktních údajů o prodejci, aby nedocházelo k obcházení pravidel tržiště a realizaci obchodu třeba pomocí telefonu nebo Facebooku
- Kontrolu a schvalování nových produktů a prodejců
Znaky solidního marketplace webu:
- Je na první pohled důvěryhodný
- Investuje do reklamy a budování značky, aby zajistil příliv zákazníků pro své prodejce
- Ručí za kvalitu zboží, které se na něm prodává a podle dohody s prodejci ochotně řeší oprávněné reklamace
Pluginy, které umožňují vytvořit marketplace na WordPressu s WooCommerce
- Dokan Multivendor
- WC Lovers
- YITH Multi Vendor
- WC Vendors
Nejspíše nebudete soupeřit s Alzou nebo Amazonem, kteří disponují téměř neomezenými zdroji na reklamu, nabízejí široký sortiment a jejich prodejní systém je vyladěný téměř k dokonalosti. Můžete však využít některý z tržních výklenků (niche market), dobrým příkladem může být Fler.cz, na kterém prodejci prodávají rukodělné výrobky.