Co je to Woocommerce plugin?
Plugin umožňuje rozšířit weby běžící na redakčním systému WordPress o elektronický obchod.
Kolik plugin stojí?
WordPress i Woocommerce jsou open source systémy a jsou zdarma.
Jak na instalaci pluginu?
Instalace a aktivace probíhá v administraci WordPressu pod záložkou Pluginy -> Instalace pluginů a dáte vyhledat woocommerce. Plugin si také můžete stáhnout přímo z oficiálního repozitáře WordPressu.
Je potřeba mít speciální e-shopovou šablonu?
U každé šablony byste si měli zjistit, jestli Woocommerce podporuje, ve většině případů ji podporovat bude, nicméně je výběr šablony vždy trochu riziko. Můžete zvolit jistotu a používat doporučenou placenou šablonu Woocommerce Storefront, případně můžete volit i šablony z themeforest, šablony zdarma příliš nedoporučujeme.
Co vše plugin obsahuje?
Po instalaci a aktivaci vám do administrace přibydou 4 nové záložky, z toho nejdůležitější jsou první dvě:
1. Woocommerce, pod touto záložkou dále najdete podzáložky:
- Domů (přehledy o počtu objednávek, stav skladu, statistiky prodeje, recenze a další)
- Objednávky (přehled všech obdržených objednávek), tuto záložku budete používat nejčastěji při vyřizování objednávek
- Zákazníci (přehled všech zákazníků a jejich fakturačních a kontaktních údajů)
- Přehled (statistiky o prodejích, skladu a registrovaných zákazníků), tento přehled se nachází ve zjednodušené podobě i na nástěnce.
- Nastavení (doprava, platební metody, sklad atd.)
- Stav (informace ohledně správného fungování pluginu a jeho kompatability s webem, hostingem atd.)
- Tržiště (placená rozšíření)
- Mé předplatné (zobrazení inforamcí o všech placených rozšířených, které jste si na web pořídili na woocommerce.com)
2. Produkty
- Přehled produktů (přehled všech vytvořených produktů)
- Vytvářit produkt (tvorba nových produktů)
- Kategorie (vytváření a seznam současných kategorií produktů)
- Tagy (štítky nebo také klíčová slova popisující produkt)
- Vlastnosti (definování vlastností, např. barev, velikostí, složení produktů a jejich jednotlivých hodnot, např. zelená / modrá, L / XL), tyto vlastnosti poté slouží pro vytváření variantních produktů a při použití filtrů
3. Analytika
Tato záložka rozšiřuje záložku Woocommerce-Přehled o další statistické informace, pro analytické účely doporučuji využívat Google Analytics, proto tuto část nebudu dál rozvádět.
4. Marketing
Informace ze znalostní báze Woocommerce ohledně online reklamy, SEO atd.) a slevové kupóny.
Závěrem se sluší poznamenat, že Woocommerce je plnohodnotný e-shop, jehož zdrojový kód máte plně ve své moci, na rozdíl od krabicových řešení typu Shoptet. Výhody a nevýhody Woo e-shopu si můžete pročíst v samostatném článku. Pokud to s prodejem myslíte vážně, tak se časem neobejdete bez dalších placených rozšíření, jedná se většinou o napojení na služby třetích stran (platební brána, Zásilkovna, skladové systémy atd.). Tyto rozšíření (pluginy pro woocommerce) vyvíjejí české i zahraniční firmy.