Co je to optimalizace webu pro vyhledávače neboli SEO

Co je to SEO (Search Engine Optimization / optimalizace pro vyhledávače)

Obecná definice

Základním úkolem vyhledávačů Google, Seznam a dalších, je kromě vydělávání na reklamě :), co nejrychleji naservírovat správnou odpověď na dotazy lidí, kteří zrovna hledají odpovědi na různorodé otázky.

Proč si udělat čas na SEO

Díky SEO můžete jít lidem v jejich hledání na internetu naproti a pokud to budete dělat dobře a podle určitých zásad, tak vyhledávače budou váš web umísťovat na předních pozicích na vyhledávací dotazy uživatelů, na které chcete cílit. Tím pádem se vám zvýší tzv. organická (neplacená) návštěvnost a zároveň s ní i potencionální zakázky, protože čím výše se váš web ve vyhledávání zobrazí, tím větší je pravděpodobnost, že na něj návštěvník klikne. SEO se dále dělí na On-Page SEO a Off-Page SEO.

On-Page SEO

Tato kategorie přímo souvisí s technickou a obsahovou stránkou webových stránek. Základem je kvalitně vytvořený web a analýza klíčových slov.

Důležitými faktory v oblasti On-Page SEO jsou:

  • Rychlost načítání stránek
  • Kvalitní, neokopírovaný obsah s klíčovými slovy
  • Titulek neboli název stránky v rozsahu 50–60 znaků, měl by především zaujmout, a v ideálním případě se vám do něj může podařit vložit klíčové slovo
  • Popisek (meta description), který se zobrazuje ve výsledcích vyhledávání pod titulkem
  • URL, která by měla obsahovat hlavní klíčovou frázi
  • Správná struktura nadpisů na všech podstránkách, od hlavního nadpisu – H1 (může být totožný s titulkem a v ideálním případě bude obsahovat klíčovou frázi dané podstránky), H2, H3 atd.
  • Optimalizace webu pro mobilní zařízení
  • Popisky a alternativní popisky obrázků
  • Interní prolinkování a přehledná navigace pomocí menu
  • Mapa webu
  • Volba názvu domény

Off-Page SEO

Zpětné odkazy – Linkbuilding

Jak samotný název napovídá, tak na rozdíl od On-Page SEO se jedná o aktivity, které jsou mimo samotné webové stránky. S Off-Page SEO úzce souvisí budování kvalitního odkazového profilu, kterým se zabývá samostatná SEO disciplína tzv. linkbuilding.

Kvalitní odkazový profil

Weby s kvalitním odkazovým portfoliem jsou pro vyhledávače signálem k tomu, aby je zařazovaly na vyšší pozice, berou je za autoritu. Autorita je web, na který odkazují ostatní relevantní weby. Je dobré si hlídat, které weby odkazují na náš web. Do oblasti Off-Page SEO bychom mohli zahrnout i online i offline marketingové aktivity.

Lokální SEO

Lokální SEO se hodí pro všechny, kteří poskytují služby lokálního charakteru (kadeřnictví, zubaři, fitcentra) nebo pro firmy, které chtějí fungovat v rámci menšího území a vytvořit si v něm vedoucí postavení. V ČR není lokální SEO firmami příliš využívané, proto se dá pomocí něj dosáhnout v relativně krátkém čase velmi dobrých výsledků.

Zápisy v online katalozích a klíčová slova s lokalitou

Jako zásadní se u lokálního SEO bere zápis v Google My Business, Firmy.cz a dalších ověřených online katalozích. U online katalogu si dávejte pozor, existuje jich spousta nekvalitních, které si za zápis berou tisíce korun a snaží se uzavřít smlouvy po telefonu. Neméně důležitými faktory lokálního SEO jsou klíčová slova s označením lokality v popisku, titulku, hlavním nadpisu H1 a alt popisku u obrázků. Důležitá je i adresa uvedená na webu v kontaktech.

Mezinárodní SEO

Lokalizace obsahu pro cizí jazyky

Pokud máte multijazyčný nebo cizojazyčný web, tak vás může zajímat mezinárodní SEO (geotargeting), které vychází z klasického SEO a pomáhá cílit na zahraniční trhy. Podstatným rozdílem mezi klasickým SEO a mezinárodním SEO je to, že potřebujete na webu tvořit obsah, který bude jazykově, marketingově a kulturně odpovídat danému trhu a zároveň musíte dát vyhledávačům vědět, že obsah není duplicitní, a ke kterému jazyku patří pomocí značky hreflang.

GEO cílení a hosting

V případě, že máte jazykové mutace řešené pomocí subadresáře (nazevwebu.cz/en), tak je vhodné ještě nastavit ručně GEO cílení v Google Search Console. Při použití národní domény cílového trhu GEO cílení nastavovat nemusíte, je však vhodné využít hosting, který má servery v dané zemi.

WordPress a SEO

Weby na WordPressu jsou z hlediska optimalizace pro vyhledávače předurčeny k tomu, aby při správném používání dosahovaly předních pozic na daná klíčová slova. WordPress jako původně blogovací systém se skvěle hodí pro obsahové weby, kterých na této platformě běží nespočet. Na co je ale dobré si dávat pozor jsou nekvalitně vytvořené a pomalé weby v kombinaci se špatným hostingem.

Pluginy pro SEO

Pluginy jsou pro SEO na WordPressu dobrým a ve většině případů nezbytným pomocníkem. Některé šablony obsahují možnosti pro SEO ale často jen v omezené míře. Nejpoužívanějšími SEO pluginy jsou:

  • All In One SEO
  • Yoast SEO
  • RankMath

#seo #onpageseo #offpageseo #optimalizaceprovyhledavace

Faktury ve WooCommerce
Jak propojit WooCommerce e-shop s Facebook obchodem

Potřebujete pomoct s WordPressem?

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s přáteli

Autor

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vyplňte toto pole
Vyplňte toto pole
Zadejte prosím platnou e-mailovou adresu.

Menu