Jak propojit WooCommerce e-shop s Facebook obchodem

Propojení-Facebooku s e shopem na woocommerce

Nastavení v administraci WordPressu

Návod počítá s tím, že máte vytvořený e-shop, naplněný produkty a u nich vyplněné nezbytné údaje, které to jsou se dovíte v článku.  

Vytvoření XML feedu

Feed vytvoříte pomocí pluginu Product Feed Pro, který je zdarma k instalaci. Po nainstalování pluginu zvolíte záložku Create feed.

Instalace pluginu Product Feed Pro WooCommerce

Krok 1: Základní nastavení (General feed settings)

  • Project name – plugin umožňuje tvorbu feedu pro různé platformy, takže se pro pořádek hodí si feed pojmenovat podle jeho účelu např. Facebook katalog feed
  • Country – zvolíte Czech Republic (při hledání České republiky stačí v seznamu zemí zadat klávesu “d“ najde vám to Dánsko a ČR je vždy hned nad ním)
  • Channel – zvolíte pro jakou platformu feed bude, v našem případe Facebook
  • Include product variations – zaškrtnete v případě, že máte v e-shopu produkty s variantami (různé barevné nebo velikostní kombinace stejného produktu)
  • And only include default product variation – zahrne do feedu pouze výchozí variantu produktu
  • And only include lowest priced product variation(s) – zahrne do feedu pouze variantu produktu s nejnižší cenou
  • File format – XML
  • Refresh interval – jak často se bude feed aktualizovat, nastavíte podle toho, jak často se na vašem e-shopu dějí změny, ideálně jednou denně (Daily)
  • Refresh only when products changed – také můžete zvolit aktualizaci feedu pokaždé, když se provede změna produktu
Základní nastavení pluginu Product feed pro woocommerce

Krok 2: Mapování polí (Field mapping)

Plugin v tomto kroku sám vygeneruje všechna povinná pole (ID, dostupnost, stav, URL obrázku, URL produktu, název, cenu, kategorie, popisek). Bohužel toto nastavení opomíná produkty, které jsou ve slevě. Pokud slevy na e-shopu nabízíte a věřím, že ano, tak budete muset přidat ještě jedno políčko navíc.

Zvolíte + Add field mapping a z nabídky vlevo vyberete Sale price (sale_price) a vpravo nastavíte Sale price. Do políčka Suffix (přípona) zadáte příponu CZK. Jako poslední změníte na řádku Price (Price) pravý sloupec z Price na Regular price a opět dopíše stejnou příponu CZK a můžete dát uložit.

U popisku produktu g:description volte buď možnost Product short description (tento popisek se nachází většinou vpravo od fotky produktu) nebo Product description (který se nachází nejčastěji pod produktem).

Krok 3: Mapování kategorií (Category mapping)

Facebook katalog obsahuje přibližně 3 000 typových kategorií. Pokud chcete mít své produkty lépe dohledatelné ve Facebook katalogu nebo chcete přímo produkty na Facebooku prodávat (pro tento účel není tento návod, ten je pouze pro účel dokončení prodeje na e-shopu), tak je lepší si vaše kategorie z e-shopu na ty facebookové provázat.

Krok 4: Pravidla a filtry (Feed filters and rules)

V případě potřeby můžete nastavit parametry, které vyloučí nebo naopak zahrnou produkty splňující nastavené pravidlo do feedu.

Krok 5: Konverze a měření pomocí Google Analytics

V posledním kroku si můžete zapnout, jestli má plugin nastavit trackování pomocí Google Analytics. Zajímavou možností je také stáhnout z feedu produkty, které nezaznamenaly za určitý počet dní žádný prodej.

Po vygenerování feedu se dostanete do přehledu, kde jsou všechny důležité údaje. Především pak URL feedu, kterou budete potřebovat zadat na straně Facebooku. Feed si zde můžete dodatečně upravovat, aktualizovat, duplikovat, stáhnout nebo ho smazat.

*Takto vygenerovaný feed funguje i s katalogem produktů na Instagramu. U vícejazyčných webů je potřeba feed vygenerovat při zobrazení jednoho jazyka v administraci.

Nastavení na straně Facebooku

Založení obchodu

Předpokládám, že již máte vytvořenou stránku na Facebooku nebo vám byly přiděleny práva správce stránky. Proces založení obchodu na Facebooku popisují obrázky níže. Postupujte společně s nimi.

1. Spravovat obchod

1. Spravovat obchod

2. Začít vytvářet obchod

3. Založení obchodu krok 1

4. Založení obchodu krok 2

5. Založení obchodu krok 3

6. Založení obchodu krok 4

7. Založení obchodu krok 5
Z Facebooku vám poté přijde e-mail o tom, že je váš obchod připraven a můžete ho zveřejnit.

8. Změna tlačítka na zobrazit-obchod na stránce

9. Vítejte ve svém obchodě

Nastavení zdroje dat

10. Katalog

10. Katalog

11. Zdroje dat

12. Data feed

13. Vytvořit nový zdroj dat

14. Způsob nahrání souboru

15. Aktualizace zdroje dat

16. Potvrzení nastavení

17. První nahrávání
Po prvním nahrávání vám Facebook označí správně nahrané produkty a zařadí je do katalogu. U produktů, které se nenahrály označí, co je potřeba u nich doplnit.

18. Přehled katalogu

#woocommerce #facebook #xmlfeed

Co je to optimalizace webu pro vyhledávače neboli SEO
Co je to FTP

Potřebujete pomoct s WordPressem?

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s přáteli

Autor

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vyplňte toto pole
Vyplňte toto pole
Zadejte prosím platnou e-mailovou adresu.

Menu