Když vám současný webhosting nevyhovuje
Důvodů ke změně webhostingu může být nepřeberné množství. Web má časté výpadky, jede pomalu (to nemusí být vina jen hostingu), nefunguje zákaznická podpora, příliš vysoká cena, potřebujete jinou konfiguraci serveru atd.
Stejně jako u jiných služeb je cílem najít správný poměr mezi výkonem a cenou. V případech, kdy vám web vydělává na živobytí spíše upřednostněte výkon, spolehlivost a technickou podporu před nižší cenou.
Přechod na nový webhosting není jednoduchá věc. Nemá ale smysl zůstávat dlouho u služeb, které váš business poškozují nebo za ně dlouhodobě zbytečně přeplácíte.
Jak probíhá přechod na nový webhosting
- Zřídíte si zákaznický účet u nového poskytovatele. Většinou budete potřebovat vyplnit jméno, adresu, telefon a e-mail.
- Vytvoříte kompletní zálohu vašeho webu. Soubory si stáhnete pomocí FTP a zálohu MySQL databáze vyřešíte přes phpMyAdmin. Dále si stáhnete datový soubor s e-maily.
- Zaplatíte za hosting u nového poskytovatele.
- Po platbě dojde ke zřízení služeb (hosting, e-maily) poskytovatelem. Někdy dojde při zřízení hostingu i k instalaci WordPressu a tím pádem i databáze. V opačném případě musíte ještě sami vytvořit novou databázi.
- Importujete zálohované soubory, databázi a e-maily na nový webhosting.
- V administraci hostingu zvolíte možnost přeregistrace domény a na e-mail majitele domény přijde autorizační heslo, pomocí kterého přeregistraci dokončíte. Za doménu většinou při přeregistraci neplatíte.
- Nastavíte DNS na doméně, případně nameservery, MX záznamy SPF pro e-maily.
- Překontrolujete aktivní SSL certifikát, otestujete funkčnost případných externích napojení webu a jeho celkovou funkčnost včetně kontaktních formulářů a e-mailů.